دیدبان
وزیر دفاع سابق آمریکا:

یک "میمون دست آموز" می توانست بهتر از اوباما تصمیم بگیرد

یک "میمون دست آموز" می توانست بهتر از اوباما تصمیم بگیرد
به گزارش دیدبان، دونالد رامسفلد، وزیر دفاع سابق آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز با حمله به دولت باراک اوباما به دلیل ناتوانی در دستیابی به توافقی درباره وضعیت نیروهای آمریکایی با حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان، گفت: "یک میمون آموزش دیده" می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. 
وی گفت: "یک میمون آموزش دیده می‌توانست به توافق بهتری درباره وضعیت نیروها دست یابد. این امر نیاز به نبوغ ندارد؛ و ما مدیریت بسیار بدی درباره این رابطه داشته‌ایم."
رامسفلد در ادامه افزود که آمریکا با 100 کشور دیگر دارای چنین توافقنامه‌هایی  است. این توافقنامه به آمریکا اجازه خواهد داد تا نیروهای نظامی خود را در سالیان آتی نیز در افغانستان نگه دارد. 
کرزی اخیرا از پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه حمایت کرده است - ضربه‌ای سخت به روابط بین آمریکا و افغانستان. رامسفلد گفت که با توجه به رفتار اوباما با کرزی اقدامات خصمانه وی را درک می‌کند. 
وی گفت: "دیپلماسی آمریکا بسیار بد بوده است - به طرز شرم‌آوری بد - طوری که من به هیج وجه از اینکه وی [کرزی] احساس می‌کند در گوشه گیر کرده و باید از خودش به نحوی دفاع کند متعجب نیستم." 
رامسفلد در ادامه افزود که دولت بوش روابط "درجه یکی" با دولت کرزی داشت اما از زمان روی کار آمدن اوباما این روابط در سراشیبی افتاده است.
 
*منبع:‌ تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن